Mam na imię Przemek Zwardoń interesuje się sportem i uwielbiam grać na gitarze:D

Translate

środa, 10 września 2014

Kierunki rozwoju TI

A)Aspekty etyczne, prawne i społeczne
B)W zastosowaniach infomatyki

2.Historiia
3.Przyszłość
4.Prawo Autorskie
5.Licencja

Efekty kształcenia - wiedza:Słuchacz wykładu uzyskuje wiedzę nt. uprawiania zawodu informatyka jako zawodu zaufania społecznego i nabywa znajomości ważnych społecznie zagadnień związanych z uprawianiem tego zawodu.
Efekty kształcenia - umiejętności:Student nabywa kompetencji w zakresie zgodnego z prawem rozpowszechniania programów komputerowych, zgodnej z prawem eksploatacji sieci komputerowych.
Efekty kształcenia - kompetencje społeczne:Uzyskuje świadomość istotnych skutków społecznych zjawisk związanych z informatyką, takich jak wykluczenie cyfrowe czy też cyberterroryzm.

Historia informatyki, w dzisiejszym znaczeniu tego słowa, rozpoczyna się w latach 40. XX wieku, kiedy pojawiają się pierwsze kalkulatory służące m.in. do mechanizacji procesu dekryptażu szyfrogramów niemieckiej maszyny szyfrowej Enigma. Są jednakże autorzy, sięgający w przeszłość aż do początków cywilizacji i upatrujący pierwocin informatyki (rozumianej po prostu jako dział techniki, zajmujący się sprzętowym przetwarzaniem informacji, zwłaszcza wyrażonej liczbowo) już w nacinaniu karbów na kości czy gałęzi, za pomocą której to czynności pierwotny człowiek odwzorowywał liczebność stada czy oddziałów wroga.

Prawo autorskie (ang. copyright, symbol: ©) – pojęcie prawnicze oznaczające ogół praw przysługujących autorowi utworu albo zespół norm prawnych wchodzących w skład prawa własności intelektualnej, upoważniających autora do decydowania o użytkowaniu dzieła i czerpaniu z niego korzyści finansowej.

  • Licencja – dokument prawny lub umowa, określająca warunki korzystania z produktu firmowego, znaku handlowego lub patentu.
  • Informatyka – dyscyplina nauki zaliczana do nauk ścisłych oraz techniki zajmująca się przetwarzaniem informacji, w tym również technologiami przetwarzania informacji oraz technologiami wytwarzania systemów przetwarzających informację. Początkowo stanowiła część matematyki, później rozwinęła się do odrębnej dyscypliny – pozostaje jednak nadal w ścisłej relacji z matematyką, która dostarcza informatyce podstaw teoretycznych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz